Orzeźwiające, czarne spaghetti z krewetkami i rukolą









Na 2 porcje
  • 150 g makaronu spaghetti
  • 2 duże ząbki czosnku - obrać, pokroić na cieniutkie plasterki
  • 2 szalotki - obrać, posiekać
  • skórka z 1/2 cytryny - oczyścić, pokroić na cieniutkie paseczki
  • 1 duża,zielona papryczka chili - oczyścić, pokroić na cieniutkie paseczki
  • sok z 1/4 cytryny
  • sok z 1/4 limonki
  • 40 g rukoli
  • kilka pomidorków cherry
  • 250 g krewetek królewskich   - obrać ze skorupek, usunąć z każdej przewód pokarmowy.
  • świeżo starty parmezan (opcjonalnie)
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz 

Makaron spaghetti ugotować w osolonej wodzie, według instrukcji na opakowaniu.




Na dużej patelni rozgrzać 2 łyżki oliwy, wrzuć czosnek i smażyć około 30 sekund.




Domieszać szalotkę, po 10 sekundach chili, po kolejnych 10 dodać krewetki i skórkę z cytryny. Smażyć do momentu, aż krewetki zrobią się różowe.




Całość zalać sokiem z cytryny i limonki, domieszać ugotowany makaron spaghetti z 2 łyżkami wody w której gotował się makaron oraz rukolę. Przykryć, zwiększyć temp. i smażyć około 5-6 minut. Na drugiej patelni przysmażyć pomidorki, na 1 łyżce oliwy.




Spaghetti przełożyć na talerze, przybrać pomidorkami, oprószyć pieprzem i parmezanem.




Prosto, szybko, smacznie!!!



Smacznego!



Viola
autorka przepisu



You can translate this page with the translator on top of the page on the left hand side.

19 komentarzy :

  1. Anonimowy12:37:00 PM

    Super skład, bardzo mi przypadł do gustu. Musiało być pyszne! Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś w moim guście. Nie mam czarnego spaghetti, podejrzewam, że ze zwykłym tez będzie smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tradycyjnym, nie-czarnym spaghetti na pewno smakuje rownie wybornie, ale czern na talerzu jest bardzo intrygujaca!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty to wiesz jak facetowi smaku narobić przepysznym obiadkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czerń...mieszane uczucia, nie miałam przyjemności spróbować, chętnie się z nim zmierzę, reszta składników genau dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam:)! To ja wpadnę na obiad ;)!

    OdpowiedzUsuń
  7. od dawna mi się marzy żeby ktoś mi zaserwował krewetki;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda niesamowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne, pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Za pomysłowość ... nominuję Twój blog do Liebster Blog.

    Zapraszam http://sepichce.blogspot.com/2013/02/dziekuje.html


    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bombowe smaki! poproszę jutro taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A wiesz, że czarnego jeszcze nie próbowałam? Lubię taki zestaw dodatków, robiłam podobny makaron ostatnio, ale dla mojego Alergika bez krewetek:)Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. gdzie kupiłas czarny makaron? szukam od dawna , bez powodzenia...

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz widzę czarne spaghetti, które wygląda bardzo apetycznie ;) musiał być bardzo smaczny!

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm, ciekawa jestem jak to smakuje ;>

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda super! i pewnie tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak zwykle same pyszności :)
    A takie jedzonko z owocami morza uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe potrawa, nie mogę się napatrzeć na to spaghetti i już bym jej zrobiła, gdyby nie to, że znowu jestem na diecie :) ale co się odwlecze to nie uciecze :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!