POMARAŃCZE z cebulą? Dokładnie tak! Sałatka pomarańczowa z.....






Na 4 porcje
  • pół pęczka dymki - oczyszczoną dymkę pokroić w krążki (tylko białą część)
  • 1 strąk czerwonej papryki - pokroić w drobną kostkę
  • 4 gałązki mięty - oberwać listki, drobniutko pokroić
  • sok z 1 cytryny
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 4 soczyste pomarańcze - obrać, skrawając również białą część, pokroić na plasterki
  • 1/2 łyżeczki ziaren anyżu - utłuc drobno w moździerzu
  • 1/2 łyżeczki ziaren czarnego pieprzu - utłuc grubo w moździerzu
  • sól


Dressing
Oliwę wymieszać z sokiem z cytryny, miętą oraz niewielką ilością soli.

 Sałatka
Pomarańczę ułożyć dekoracyjnie na talerzu, posypać dymką i papryką. Całość polać sosem.
Szczypior od dymek pokroić ukośnie na małe kawałki i posypać sałatkę. Połączyć pieprz z anyżem, posypać sałatkę.



Po długiej chorobie mojego najmłodszego szkraba, miło było wyjść. 
Siedzieć na kocyku i patrzeć jak Piotruś się bawi.
 Zajadając tą pyszniusią, soczystą i bardzo orzeźwiającą sałatkę :)




17 komentarzy :

  1. potrzeba odrobiny odwagi, by przygotować i zjeść taką sałatkę. ale trzeba przyznać - wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt! Zamknęłam oczy i skosztowałam ;) Okazało się że jest bardzo smaczna :D

      Usuń
  2. Jak dla mnie świetna, gdzie cebulka tam Dusia juz z widelczykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. coś w tym stylu jadłam na Sycylii, pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli zrobiłabym taką sałatkę, to nie mogłabym powiedzieć rodzinie z czym to jest (dopóki nie zjedzą, oczywiście) :)
    I... macie stokrotki. Ja jeszcze nie, ale czekam zniecierpliwiona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. aż mnie dreszcz przebiegł z tego wszystkiego :) wierzę, że smaczna - ale ja też musiałabym zamknąć oczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)Mnie pomogło ;) nie żałuję że spróbowałam :D

      Usuń
  6. jakież nietypowe połączenie! ale było moje zdziwienie. cebula i pomarańcza? odważny miks. nie wiem jednak, czy bym dała radę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam, ale warto było się przełamać! :)

      Usuń
  7. Lubię eksperymenty, więc z chęcią bym spróbowała tej odważnej sałatki. Coś kojarzę, że wywodzi się ona z kuchni marokańskiej, ale pewna nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda niesamowicie, nigdy bym nie wpadła na takie połączenie.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sałatka, odważna, ale takie lubię najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. imponująca sałatka:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. soczysta i świeża super połączenie i wcale nie trzeba zamykać oczy...raczej trudno je oderwać od kolorów:)Pychota, jeszcze nie raz do niej wrócę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!