ciasto z MAKIEM i SHERRY czyli dogadzam sobie ;)

autor przepisu Viola






  • 80 g otrąb owsianych - zmiksować
  • 120 g płatków owsianych - zmiksować
  • 80 g masła
  • 80 g brązowego cukru
  • 100 g miodu
  • 2 czubate łyżki maku
  • 100 ml wytrawnej sherry
  • 100 ml ciepłego mleka
  • 1 łyżeczka sody do pieczenia
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 banany - pokroić wedle uznania (opcjonalnie)
  • cukier puder (opcjonalnie)

Cukier rozpuścić w ciepłym mleku. Miód podgrzać, domieszać mak i zagotować, zmniejszyć temp i gotować przez 2 minutki. Płatki, otręby, sodę i proszę do pieczenia połączyć w mikserze, zalać sherry, nie przerywając mieszania. Dodać kolejno, miód z makiem,mleko z cukrem, masło. Dokładnie wymieszać. Masę przełożyć do formy wysmarowanej masłem i obsypanej np: otrębami lub do formy silikonowej. Na górze ułożyć pokrojone banany. Piec 40-45 minut  w180°C we wcześniej nagrzanym piekarniku. I teraz najtrudniejsze,czekamy aż ostygnie.

 Pozostało tylko oprószyć cukrem pudrem lub nie ;)




Jak widać, banany ułożyłam tylko na części ciasta. 
Chciałam sprawdzić która strona będzie smaczniejsza, 
ta z owocami, czy ta bez. I z czystym sumieniem mogę polecić obie wersje!






 Fantastycznie komponuje się z lodami waniliowymi!



Czasami są takie dni
 gdzie potrzeba na słodkie jest tak ogromna, aż potrafi z najprzyjemniejszego snu obudzić. 
W te dni nie należy opierać się tym słodkim nawoływaniom, to dni słodkiego szaleństwa ;) 
Ja dziś zaszalałam, zestaw z lodami na śniadanko sobie zaserwowałam!

19 komentarzy :

  1. całkiem zdrowe to dogadzanie. ojj, a takie słodkie szaleństwa to ja uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt troszkę zdrowego tam umieściłam ;)

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie, nawet ta część z bananem, mimo że nie jestem amatorem bananów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z innymi owocami też będzie doskonale smakować :)

      Usuń
  3. Faktycznie zaszalałaś:))Wygląda bardzo smakowicie a to ułożenie banana dodaje elegancji:) Uwielbiam ciasta z lodami:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowe i apetyczne - to lubię :) I Elexis ma rację, że ułożenie banana dodaje deserowi wdzięku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie tym ciastem :-) Zastanawiam się tylko, na ile sherry nadaje smaku temu ciastu i ewentualnie czym można by je zastąpić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sherry jest wyczuwalne ale nie dominuję. Alkohol można zastąpić innym płynem, np sokiem :)

      Usuń
  6. Świetnie wymyślona stylizacja ciacha :D

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię takie kulinarne dogadzanie sobie :)
    hehe uwielbiam dni słodkiego szaleństwa

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Wam za odwiedziny z miłym słowem połączone :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy1:43:00 PM

    zainteresowal mnie ten przepis mam jedno pytanko platki otreby maja byz zmielone w młynku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zmielenia wspomnianych składników proponuję wykorzystać malakser lub blender.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!