Tostowe Przystawki czyli (NIE)codzienne kanapeczki

autor pomysłu Viola

Niecodzienne kanapki




  • 5 kromek pieczywa tostowego
  • mały słoiczek pesto ( u mnie z bazylii)
  • karczoch w oliwie
  • kabaczek w oliwie
  • suszone pomidory w oliwie
  • 100 g parmezanu
  • pieprz świeżo mielony (czarny bądź kolorowy)
  • oregano (suszone)
  • bazylia (suszona)
  • ostra papryka (przyprawa)
  • jajko
  • oliwa do smażenia

Kromki pieczywa spłaszczamy  przy pomocy wałka,




 pozbywamy się skórek.

Wersja I
Karczoch

Tak przegotowaną kromkę pieczywa smarujemy pesto, układamy cienkie plasterki parmezanu, następnie drobno pokrojone karczochy, dokładnie zawijamy.



Obtaczamy w jajku i ostrej papryce. Obsmażamy na rozgrzanej oliwie, zaczynając od miejsca łączenia. Osuszamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.





Wersja II
Kabaczek

Sposób przygotowania taki sam jak w wersji I, różni się panierką. Tą wersję obtaczamy w świeżo zmielonym pieprzu.






Wersja III
Suszony pomidor

Sposób przygotowania jak w poprzednich wersjach, panierka z suszonej bazylii.




Wersja IV duża
Suszony pomidor  z wkładką

Wkładka
Kromkę pieczywa smarujemy pesto, następnie układamy cienkie plasterki parmezenu,


dokładnie zawijamy. Obtaczamy w jajku, obsmażamy, osuszamy.



Wierzch
2 kromki pieczywa łączymy ze sobą ( miejsce łączenia smarujemy jajkiem), układamy pomidorki ( bez pesto) następnie parmezan.




Czas na wkładkę




zawijamy, obtaczamy w jajku i oregano.


Obsmażamy tak samo  jak poprzednie wersje.
Po ostudzeniu kroimy nasze przystawki w grube platerki ( bardzo ostrym nożem).
Podajemy z sosem pomidorowym bądź ketchupem.






Niecodzienne kanapki

Przystawki są bardzo proste w wykonaniu, nadzienie możesz zrobić z tego co aktualnie masz w lodówce. Smakowicie się prezentują :)

21 komentarzy :

  1. ciekawe i pomysłowe:) trzeba się trochę napracować, by "wykarmić" większa grupę:) ale efekt wart docenienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł! wygląda smacznie:) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł, na pewno zrealizuje sama :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł! I jaka prezentacja! Cóż za fantazja! Nie mogę oczu oderwać - nie chce mi się aż uwierzyć, że to chleb tostowy!!! Zrobię takie finger food na urodziny Nusi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne! Chętnie zrobię takie na Andrzejki;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne dodaje do ulubionych, kanapeczki zagoszczą na moim stole sylwestrowym :) zrobią na pewno wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki dziewczyny :)
    Gorąco polecam ! U mnie, za każdym razem znikają jako pierwsze ze stołu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna propozycja kanapkowa, szczególnie imprezowa.
    Dziękuję za udział w akcji:)

    Niestety. nie mogę swobodnie poczytać bloga, bo obraz jest tak szeroki, że nie mieści się na ekranie monitora w całości. I przewijanie trwa tak długo, że w końcu się zawiesza.
    Być może to tylko na moim komputerze jest taki zły odbiór, ale to bardzo zniechęca do czytania.
    To taki sygnał z drugiej strony okienka, że i tak się zdarza.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Pela :)
    Co do szerokości, mam w domu 3 komputery i fakt na każdym z nich, czy to mój blog, czy to inne blogi które przeglądam, wyglądają inacze. Raz są szerokie, że nie mieszczą się na ekranie monitora. Raz tak małe, że nic nie widać :( Nie jestem w stanie temu zaradzić. Pozostaje mi liczyć na cierpliwość osób zaglądających do mnie, ale dziękuję za sygnał :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy8:38:00 PM

    A czy można zamiast sosu pesto użyć innego, np. pomidorowego? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście! Choć nie robiłam z pomidorowym to pomysł uważam za rewelacyjny! Daj znać jak smakowały i z jakimi dodatkami :)

      Usuń
  11. Anonimowy8:40:00 PM

    I jeszcze jedno pytanie :) Jakich warzyw można jeszcze użyć? Czy fajnie będą wyglądały takie kanapeczki z serem i szynką ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jedynym ograniczeniem będzie Twoja fantazja ;) Z szynką i serem też będą wyglądać i smakować cudnie! Jakiś czas temu zrobiłam wersje z gotowanymi warzywami, marchewka itd były bardzo smaczne, prezentowały się na 5 jak nie na 6 ;)

      Usuń
    2. Anonimowy12:55:00 PM

      Masz rację, wszystko zależy od pomysłu :) dziś zrobiłam z suszonymi pomidorami, użyłam do nich białego serka w plastrach, są wtedy jeszcze lepsze niż z żółtym :) W przyszłym tygodniu na pewno jeszcze pofantazjuje ;) rewelacja :-)

      Usuń
    3. Mówisz z białym serkiem hmm zaintrygowałaś mnie, na pewno wypróbuję Twoją wersję :) Fajnie że zaglądasz :D

      Usuń
    4. Jak miło znaleźć swój komentarz sprzed kilki miesięcy :) już wtedy podziwiałam Twojego bloga :) Kanapeczki wyszły mi wtedy pycha, muszę je wstawić do siebie :p I koniecznie zrobić jeszcze raz :)

      Usuń
  12. To jest pyszne! robiłam ostatnio i polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy1:57:00 PM

    Czy można dać je do piekarnika zamiast smażenia?

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna alternatywa dla zwykłych kanapek. Idealne na imprezy! :d

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł, takie tosty inaczej w nieco elegantszej wersji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!